Takaisin
Uusimman asiakastyytyväisyyskyselymme tulokset julkaistu: nettosuositteluindeksi +56!
08.01.2025 | Tiedotteet
Marraskuussa toteutetun laajan asiakastyytyväisyystutkimuksen nettosuositteluindeksimme (NPS) oli jo kolmatta kertaa peräkkäin erinomainen +56. Se ylitti näin reippaasti kuljetus- ja logistiikka-alan keskiarvon +40. Saimme erityisesti kiitosta toimitusvarmuudestamme, valtakunnallisista palveluistamme, luotettavuudestamme ja Kaukoputki-verkkopalvelustamme.
Seuraamme ja mittaamme asiakaskokemuksen kehitystä kaksi kertaa vuodessa toteutettavilla kyselyillä. Lisäksi toteutamme säännöllisesti haastatteluja, joiden tavoite on ymmärtää syvällisemmin asiakkaidemme toimintaympäristöä, sen muutoksia ja kartoittaa vaatimuksia logistiikkakumppanille tulevaisuudessa.
Marraskuussa toteutetun kyselymme kautta saimme satoja vastauksia eri toimialoilla toimivilta yritysasiakkailtamme ympäri Suomen. Saimme erityisesti kiitosta toimitusvarmuudestamme, valtakunnallisista palveluistamme, lupausten pitämisestä ja luotettavuudestamme. Tiedustelimme asiakkailtamme myös heidän tyytyväisyyttään Kaukoputki-verkkopalveluumme, joka on erinomaisella tasolla (ka 5,08 asteikolla 1–6).
Uusien teknologioiden vuosi
Vuonna 2025 panostamme erityisesti digitaalisten palvelujemme kehitykseen. Julkaisemme keväällä uudistuneen, entistä paremman Kaukoputken asiakkaidemme käyttöön. Verkkopalvelun kehitystyössä on keskitytty erityisesti käyttäjäkokemuksen parantamiseen, nykyistä ohjaavampaan käyttöliittymään ja tiedon visualisointiin.
Kehitämme lisäksi kokonaan uutta toiminnanohjausjärjestelmää, joka parantaa toimintamme laatua ja tehokkuutta. Järjestelmä tarjoaa asiakkaillemme ja omille asiantuntijoillemme jatkossa entistä paremman näkyvyyden kuljetustapahtumiin. Samalla automatisoimme rutiinitehtäviä ja vapautamme työntekijöidemme aikaa tehtäviin, joissa ihminen on parhaimmillaan. Tämä vähentää myös tuotannollisia ja laskutuksellisia erheitä.
Sekä Kaukoputki että toiminnanohjausjärjestelmämme kehitystyö tapahtuu omassa teknologiayksikössämme, joka työllistää tällä hetkellä lähes 50 asiantuntijaa.
Vastuullisuustyömme jatkuu
Jatkamme vastuullisuustyötämme investoimalla jatkossakin vaihtoehtoisiin käyttövoimiin ja tarjoamalla asiakkaillemme Kaukokiito BIO -palvelua, joka kuljettaa asiakkaidemme lähetykset uusiutuvalla dieselillä. Tavoitteemme on kirkas: toimittaa asiakkaidemme lähetykset tulevaisuudessa hiilineutraalisti.
Panostamme tänäkin vuonna henkilöstömme koulutukseen, hyvinvointiin ja työturvallisuuteen. Käynnistimme tammikuussa 2025 ketjutasoisen Kaken turvavuosi -kampanjan, jonka tavoite on lisätä työturvallisuustietoutta, kannustaa työympäristön havainnointiin, työturvallisuushavaintojen tekemiseen ja havaittujen puutteiden korjaamiseen. Työturvallisuuden eteen tekemällämme työllä on todettu olevan suora yhteys tapaturmataajuuteemme, joka on alle alan keskiarvon. Teemme myös aktiivista työturvallisuustyötä yhdessä asiakkaidemme kanssa – se on meidän kaikkien yhteinen asia.
Varastointipalveluja omissa ja asiakkaiden tiloissa
Panostamme myös kuluvana vuonna valtakunnallisen logistiikkaverkostomme ja palvelutarjontamme kehittämiseen. Tarjoamme sopimuslogistiikan palvelujamme useilla paikkakunnilla Suomessa ja etsimme aktiivisesti yhdessä asiakkaidemme kanssa mahdollisuuksia laajentaa palvelutarjoamaamme uusille alueille ja uusiin palveluihin. Tarjoamme sopimuslogistiikan palveluita myös asiakkaidemme tiloissa.