Kaukokiito on mukana Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa. Kampanjan myötä haluamme muistuttaa kotimaisen työn merkityksestä palvelumme taustalla.
– Sidosryhmämme arvostavat kasvollista, paikallista ja kotimaista toimijaa. Avainlipun avulla viestitämme laatua, turvallisuutta, luotettavuutta ja vahvaa suomalaista osaamistamme. Meille Avainlippu merkitsee myös arvomaailman symbolia, ja kannamme sitä ylpeinä mukana päivittäisessä työssämme, kertoo Suomen Kaukokiidon myynti- ja markkinointijohtaja Jarmo Lilja.
Kaukokiidolle myönnettiin suomalaisesta työstä kertova Avainlippu vuonna 2004. Merkki voidaan myöntää palvelulle, joka on tuotettu Suomessa.Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki palveluun kohdistuvat kustannukset. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa. Kaukokiito on kokonaan suomalaisomisteinen yritys.
Kolmevuotisella Onhan siinä Avainlippu -kampanjalla Suomalaisen Työn Liitto haluaa nostaa Avainlipun sille kuuluvaan arvoon.
– Tutkimustulokset kertovat, että suomalaiset haluavat tehdä arvopohjaisia valintoja. Tämä usein unohtuu ostopäätöshetkellä. Kampanjan avulla pysäytämme asiakkaan ostopäätöksen äärelle. Opetamme tarkastamaan ostotilanteessa, onko tuotteessa tai palvelussa Avainlippu. Näin autamme asiakkaita tekemään omien arvojensa mukaisia valintoja, kertoo kampanjan projektipäällikkö Merja Mantila Suomalaisen Työn Liitosta.
Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus yrityspäättäjien keskuudessa on 92 prosenttia. Suomalaisista suurin osa (71 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.
Osallistu kampanjaan ja keskusteluun sosiaalisessa mediassa #Avainlippu #OnhansiinäAvainlippu
Onhan siinä Avainlippu -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten yhteinen kolmivuotinen kampanja. Kampanjan tehtävänä on lisätä Avainlippu-alkuperämerkin tunnettuutta ja vaikutusta ostopäätöksiin. www.avainlippu.fi
Lue lisää
12.06.2019 | Tiedotteet
Suomen Kaukokiito Oy:n toimitusjohtaja siirtyy syksyllä uusiin haasteisiin
Lue lisää