Kuljetustarjous Kaukokiidolta – mitä tietoja asiakasyritykseltä tarvitaan?

 

Kun päätät kilpailuttaa yrityksesi kuljetukset, haluat laadukkaan ja vertailukelpoisen tarjouksen. Tässä jutussa kerromme, mitä tietoja tarvitsemme sinulta hyvän tarjouksen laatimiseksi.

 

Olet ehkä jutellut asiantuntijamme kanssa ja olette päässeet keskusteluissa yhdessä siihen pisteeseen, jossa tarkastellaan, olisiko meillä yhteistyömahdollisuuksia. Siltä varalta, että et vielä, täältä löydät oman alueesi yhteyshenkilön. Kääritään hihat ja ryhdytään hommiin!

 

Ensimmäinen askel on kartoittaa yrityksesi nykytilanne ja tarpeet. Haluamme tietää, millaista logistiikkanne on, ja millaisia tuotteenne ja asiakkaanne ovat. Onko teillä esimerkiksi erityisiä aikatauluvaatimuksia, lämpötilasäädellyn tai VAK-kuljetuksen tarvetta tai huomioitavaa vastaanottajien purkuolosuhteissa? Toimitatteko tuotteitanne yrityksille, yksityisasiakkaille vai molemmille? Näitä asioita myös asiantuntijamme sinulta kysyy, jotta hän voi tarjota parhaan mahdollisen palvelukokonaisuuden. Alla avaamme muita tekijöitä, jotka auttavat meitä tarjouksen tekemisessä!

 

Kuljetusprofiili ja -statistiikka


Tarkka tieto kuljetusprofiilistanne auttaa meitä ymmärtämään, mistä lähetyksenne lähtevät, mihin ne menevät ja millaista tavaraa kuljetetaan.

 

Meille parasta olisi, että saisimme sinulta sovitun vertailuajanjakson ajalta lähetyskohtaisen datanne. Se auttaa meitä laskemaan realistisen hinnan palvelukokonaisuudelle. Samalla se säästää myös molemminpuolisilta yllätyksiltä myöhemmin, kun toimitetut lähetystiedot ja näin myös tarjous eivät pohjaudu karkeaan arvioon vaan todellisiin lähetysmääriin.

 

Henkilöstön palaute


Mihin logistiikkaorganisaatiollanne kuluu eniten aikaa? Tunnistatteko aikasyöppöjä tai piilokustannuksia, joista olisi mahdollisuus hankkiutua eroon? Jos omalta porukaltanne menee päivässä paljon aikaa esimerkiksi lähetysten statusten selvittelyyn, pohdimme mielellämme ratkaisua tilanteeseen.

 

Haaste voi olla myös pysähtyneisyyden tila – logistiikka ei kehity. Meillä Kaukokiidossa asiakkailla on nimetty yhteyshenkilö, jolle voit aina soittaa, ja jonka kanssa sparrailla ja kehittää logistiikkaasi. Apunasi on tarvittaessa koko organisaatiomme tuotannon ammattilaisista asiakaspalvelu- ja teknologiaosaajiin saakka. Se on asia, josta asiakkaamme meitä erityisesti kiittelevät, ja josta olemme myös tosi ylpeitä. Meidät saa aina kiinni.

 

Asiakkaiden palaute


Oletteko havainneet logistiikassanne muita pullonkauloja, joihin toivoisitte ratkaisua? Millaista palautetta saatte asiakkailta? Palveleeko nykyinen kokonaisuus asiakkaitanne parhaalla mahdollisella tavalla?

 

Haaste voi olla esimerkiksi kuljetusten laatu ja heikko toimitusvarmuus, jota haluatte lähteä parantamaan. Joskus haaste voi olla asiakkaidenne varhainen tilauskatkoaika ja sen vuoksi menetetty myynti. Mitä pidempään asiakkaillanne on mahdollisuus tehdä tilauksia niin, että lähetys ehditään vielä kerätä ja noutaa samana päivänä, sitä pidempi on myyntiaikanne. Se voi parhaimmillaan tuoda merkittävää lisäarvoa kilpailijoihin verrattuna. Samalla isomman lähetyserän noutaminen kerralla säästää kuljetuskustannuksissa.

 

Vastuullisuustavoitteet


Keskustelemme mielellämme vaihtoehdoista ilmastotavoitteidenne saavuttamiseksi ja kuljetuspäästöjen vähentämiseksi. Esimerkiksi Kaukokiito BIO -palvelumme kuljettaa asiakkaidemme lähetykset uusiutuvalla dieselillä ja vähentää kuljetusten päästöjä jopa 90 %.

 

Nykytilanteen kartoitukseen liittyy myös ehkä sellaista tietoa, jota et halua heti jakaa meille, mutta joka sinun on hyvä tiedostaa kuljetuksia kilpailuttaessasi. Niitä ovat esimerkiksi toimitustesi laatu, toimitusvarmuus ja kuljetuskustannukset.

 

Miksi Kaukokiito?

 

Toimitusvarmuus. Meidät tunnetaan erityisesti laadustamme, jota kehitämme henkilöstön ja teknologian yhteispelillä. Vuoden 2024 toimitusvarmuutemme oli jälleen mittaushistoriamme paras.

 

Asiakaspalvelu. Saamme paljon kiitosta kasvollisesta asiakaspalvelustamme. Meillä sinulla on ihminen, jolle voit soittaa. Asiakaspalveluosaamisemme tunnistettiin myös Taloustutkimuksen TEP 2024 -tutkimuksessa, jossa työelämän päättäjät arvioivat kotimaan kuljetus- ja logistiikkatoimijoita. Kaukokiito sai tutkimuksen parhaat pisteet kuljettajien ammattitaidosta ja oli jaetulla ykkössijalla kuljettajien asiakaspalvelussa, asiantuntijoiden asiakaspalvelussa ja ammattitaidossa sekä asiakassuhteen hoitamisessa.

 

Valtakunnallinen kuljetusverkosto, vankka paikallistuntemus. Kuljetamme koko maassa. Toimitamme yritysten väliset lähetykset noutoa seuraavana arkipäivänä lähes kaikkialle Suomeen.  Tunnemme tämän maan, sen yritykset, kaupungit, kylät ja asukkaat.

 

Kehityshalu. Meistä saat kumppanin, jolla on aito halu kehittää yrityksesi logistiikkaa ja tehdä siitä kilpailuetu markkinallanne. Teknologiakehityksemme kautta helpotamme asiakkaidemme logistiikan arkea ja päätöksentekoa. Vastuullisuustyömme puolestaan nivoutuu kiinteästi osaksi asiakkaidemme ilmastotavoitteita.

 

Koko logistiikkasi samalta luukulta. Meiltä saat tarvittaessa kaikki logistiikan palvelut toimitusketjusi hallintaan: tarjoamme sopimuslogistiikan palveluja niin omissa kuin asiakkaidemme tiloissa. Käytössämme on 140 000 m² erilaista lämmin- ja kylmävarastotilaa eri puolilla Suomea. Meillä on myös mahdollisuus investoida kokonaan uusiin tiloihin, jotka voidaan rakentaa asiakkaan tarpeet huomioiden.