Kaukoputki förnyas
HELA DIN LOGISTIK PÅ ETT STÄLLE
Vår avgiftsfria webbtjänst Kaukoputki förnyas i maj 2025. Vi har lyssnat till kundernas behov och tagit fram ett ännu effektivare, åskådligare och mångsidigare verktyg för att underlätta den vardagliga logistiken och beslutsfattandet.
Nya Kaukoputki är ett multiverktyg som underlättar hanteringen av leveranskedjan, beslutsfattandet och upprätthållandet av Kaukoputki-användarregistret. Tjänsten samlar allt viktigt på ett och samma ställe, så att du kan koncentrera dig på det väsentliga. Tjänsten fungerar som ett verktyg för alla våra kunder, oavsett vilken transportbeställningskanal som de använder. Nya Kaukoputki kommer att släppas den 15 maj 2025.
Kaukoputki betjänar användarna som arbetar i lika roller i våra kundföretag, såsom avsändningsavdelning, logistikbeslutsfattare, försäljning, ekonomiavdelning och kundservice. Vårt mål är klart: hela din logistik på ett ställe. Samtidigt har vi satsat särskilt på användarupplevelsen, tjänstens användbarhet och visualisering av data.
Vi organiserar ett finskspråkigt webbinarium den 15 maj 2025 kl. 10:00 för att presentera funktionerna i den förnyade Kaukoputki onlinetjänsten. Läs mer och registrera dig för webbinariet.
Hur förnyas Kaukoputki?
I det första skedet inför vi vid sidan av de bekanta funktionerna många nyttiga förbättringar och nya egenskaper, såsom:
- Koncentrerad användaradministration – Den Kaukoputki-huvudanvändare som ni valt administrerar företagets alla Kaukoputki-användarnamn. Huvudanvändaren kan lägga till, radera och göra ändringar i användarnamnen och åtkomsträttigheterna. På detta sätt har ni kontroll över användarregistret och alltid uppdaterad information om vem som har tillgång till företagets uppgifter.
- Ansökan om ersättning för transportskador – Gör ansökan smidigt direkt i Kaukoputki.
- Mångsidigare möjligheter att redigera transportbeställningar – Anpassa beställningarna efter behov eller skicka meddelanden till vår kundtjänst via Kaukoputki.
- Utvecklande kundrapporter – Se all viktig information med ett ögonkast.
- Bättre användarupplevelse – Användargränssnittet styr användaren intuitivt bl.a. med hjälp av färgkoder i transportuppföljningen.
Kaukoputki löser inte enbart dagens utmaningar, utan möjliggör i fortsättningen nya funktioner som stöd för föränderliga logistiska behov. Vi lanserar stegvis nya funktioner, såsom uppföljning av skadehantering och nya kundrapporter.
Ert företag får tillgång till den nya tjänsten i maj 2025.