Kaukoputki är ett multifunktionellt logistikverktyg som förenklar den dagliga logistiken och beslutsfattandet. Genom denna kostnadsfria tjänst kan du hantera hela leveranskedjan: beräkna transportpriser, göra transportbeställningar, följa försändelser, lämna in ansökan om ersättning för transportskador samt granska fakturakopior och viktiga rapporter. Registrera dig som användare redan idag!

Kaukoputki är ett enkelt och snabbt sätt att göra transportbeställningar när ditt företags försändelsevolym kan räknas på två händer dagligen. Tjänsten fungerar dock utmärkt även för de företagskunder som använder andra kanaler för att göra transportbeställningar. Den betjänar användarna som arbetar i lika roller i våra kundföretag, såsom avsändningsavdelning, logistikbeslutsfattare, försäljning, ekonomiavdelning och kundservice. Vårt mål är klart: hela din logistik på ett ställe.

Innan du använder tjänsten måste ditt företag välja en huvudansvarig som registrerar sig som användare av Kaukoputki. Kaukoputkis användarstöd aktiverar huvudanvändarnamnen manuellt senast nästa vardag efter registreringen. Huvudanvändaren lägger till företagets övriga användare och de åtkomsträttigheter som lämpar sig för arbetsuppgiften för Kaukoputki-användarna i sin egen organisation, inklusive eventuella andra huvudanvändare.

Det lönar sig att registrera sig

Som registrerad användare får du tillgång till mångsidiga funktioner i Kaukoputki:

  • Transportbeställningar
  • Prisräknare
  • Uppföljning av försändelser
  • Rapporter
  • Transportskador
  • Fakturor
  • Adressbok
  • Tidtabellssökning
  • Användaradministration

Företagskund eller mottagarkund?

I samband med registreringen ombeds du välja mellan två alternativ: registrering som företagskund eller mottagarkund. Välj företagskund, om ditt företag avser att både skicka och ta emot försändelser. Om du däremot är försändelsens mottagare och endast behöver mottagaruppföljning, välj mottagarkund.  

 

Registrera dig i Kaukoputki