Tillbaka
Ansökan om ersättning för transportskador överförs till nya Kaukoputki den 15 maj 2025
05.05.2025 | Meddelanden
Vår avgiftsfria webbtjänst Kaukoputki förnyas i maj 2025. I och med reformen överförs ansökan om ersättning för transportskador till Kaukoputki.
Nya Kaukoputki lanseras den 15 maj och betjänar i fortsättningen ännu mångsidigare den logistiska vardagen och användarna av tjänsten som arbetar i olika roller i våra kundföretag, såsom avsändningsavdelning, logistikbeslutsfattare, försäljning, ekonomiavdelning och kundservice. Vid sidan av de bekanta funktionerna införs nya egenskaper, såsom en mer visuell uppföljning av försändelser, centraliserad användaradministration, kundrapporter och ansökan om ersättning för transportskador.
Ansökan om ersättning för transportskador har gjorts lätt i nya Kaukoputki. Tjänsten styr ifyllandet av alla nödvändiga uppgifter, vilket snabbar upp ersättningshandläggningen. Ersättningsansökan kan göras av den medarbetare i företaget som sköter ersättningsärenden, t.ex. företagets reskontraskötare, som loggar in i tjänsten med sina egna koder. Kundföretagets Kaukoputki-huvudanvändare ger medarbetaren koderna och rättigheterna till Kaukoputki.
När ansökan om ersättning görs via nya Kaukoputki, får den som lämnat in ansökan ett skadenummer via e-post. Vid skadeförfrågningar ger användningen av skadenumret snabbare svar. Senare införs i nya Kaukoputki också uppföljning av skadehanteringsprocessen, ersättningsbeslut och rapportering samt möjlighet att kommunicera med vårt skadeteam. Alla inloggade användare i tjänsten som har rätt att administrera ersättningsansökningar får automatiskt tillgång till de nya funktionerna när de införts.
Mer information om reformen av webbtjänsten Kaukoputki.
Vi ordnar ett webbinarium (på finska) om nya Kaukoputki den 15 maj 2025 kl. 10. Mer information och anmälan till webbinariet.