Tillbaka

Kaukokiitos varumärke förnyas

Kaukokiito offentliggjorde en ny femårig affärsstrategi på våren. I fokus för vår verksamhet finns kunden och vårt klara mål är att leverera allt bättre kundupplevelser.


Den bästa kundupplevelsen föds genom pålitliga leveranser, lokalkännedom, utmärkt kundbetjäning, yrkeskunnig personal och moderna transportmedel. Alla dessa delområden tillsammans borgar för Kaukokiitos höga kvalitet och vår ambition är att kontinuerligt utvecklas och höra till de bästa.


I och med den nya strategin beslutade vi också att fräscha upp Kaukokiitos varumärke och uppdatera det till 2020-talet. Som en del av varumärkesreformen förnyas Kaukokiitos logo, men utan att glömma våra rötter.


Mer än 20 år sedan föregående ändring


Vår nuvarande logotyp har funnits med i bilden i över 20 år och är välbekant för alla som rör sig på vägarna. Den nya logon ser fortfarande bekant ut, men är enklare, vilket gör den mer slagkraftig och modernare. Firmamärkets välvda delar beskriver rörelse, framsteg och utveckling.


De första nya långtradarna redan i trafik


De första fordonen med den nya varumärkeslayouten syns redan ute i trafiken. Förnyandet av bilparken tar sin tid och därför fortsätter den gamla och den nya logotypen ännu en lång tid sida vid sida.


Varumärkesreformen omfattar givetvis mycket mer än enbart en ny logo. Varumärkets kärna utgår från våra värderingar, vår mission och vår vision. Den visuella framtoningen som helhet, vårt sätt att informera och kommunicera med våra kunder och andra intressenter påverkar intrycket. I sista hand är det alltid människorna och sättet hur vi agerar som formar och stärker varumärket i önskad riktning.