Artikkelit
Kehittyvä logistiikka
Kuljetuspalvelut | Niemen tehtaat
Niemen Tehtaat panostaa tuotteidensa pakkaamiseen
Hyvä pakkaus suojaa tuotetta, helpottaa niiden käsittelyä ja vähentää kuljetusvahinkojen riskiä.
Lähetä ja varastoi
Tutustu meihin
Tule meille
Artikkelit
Tietosuoja
Linkit
Kehittyvä logistiikka
Kuljetamme vuosittain noin 3,7 miljoonaa lähetystä. Huolellisuudesta ja pitkästä kuljetuskokemuksestamme huolimatta välillä käy niin, ettei lähetys saavukaan perille ehjänä. Tilastojen mukaan näin sattuu meille kuitenkin harvoin, sillä vain 0,14 % lähetyksistä johtaa vahinkoilmoitukseen. Näiden tapausten varalle meillä on vakiintunut prosessi ja tiimi asiaa hoitamassa.
Tyypillisimpiä vahinkoja ovat pintanaarmu tuotteessa, rikkoutunut pakkaus tai vahingoittunut yksittäinen tuotteen osa. Vaikka kuljetusvahinkoja sattuu vähän, on jokainen vahingoittunut lähetys harmin paikka. Siksi meillä on vahinkojen käsittelyyn vakiintunut, selkeä prosessi ja oma vahinkokäsittelytiimi. He käsittelevät meille saapuvat vahinkoilmoitukset ja korvausvaatimukset joko itse tai tarvittaessa toimittavat tiedot vakuutusyhtiön hoidettavaksi.
Kuljetusvahingot ovat vähentyneet selvästi kahden viimeisen vuoden aikana. Tämä johtuu osittain siitä, että asiakkaamme panostavat entistä enemmän lähetysten pakkaamiseen. Asiantuntijamme auttavatkin mielellään asiakkaitamme löytämään juuri heidän lähetyksilleen sopivat suojaustavat, on se sitten kulmaus, muovitus, sidonta tai jokin muu. Erikoiskäsittelyä vaativien tuotteiden merkintä sekä kuljetustilaukseen että tuotteeseen on myös hyvä muistaa.
Toinen syy kuljetusvahinkomäärien vähenemiseen on oman henkilöstömme aktiivinen koulutus ja oikeiden työtapojen merkitys vahinkojen välttämiseksi. Yhtä lähetystä nostetaan ja siirretään useampaan otteeseen kuljetusketjumme aikana, joten noudon, terminaalisiirtojen, runkokuljetuksen ja jakelun aikaiset käsittelytavat pyritään aikataulukiireistä huolimatta tekemään aina huolellisesti.
Iloksemme olemme myös huomanneet, että yritysasiakkaamme (eli lähettäjät) ohjeistavat hyvin omia asiakkaitaan eli lähetyksen vastaanottajia tarkastamaan lähetyksen kunnon vastaanottotilanteessa. Tämä on tärkeää, sillä jos vahinko on sattunut, pääsemme heti tarttumaan jatkotoimiin, ja vastaanottaja ja lähettäjä pääsevät sopimaan, miten kuljetuksessa vahingoittunut tuote korvataan.
Ota yhteys vastuumyyjääsi, jos sinulla on kysyttävää tuotteen pakkaamisesta. Kartoitetaan yhdessä sopiva pakkaustapa ja käydään läpi lähetysten kulku toimitusketjussamme.
Lähetyksen vastaanottajalla on tärkeä tehtävä tarkastaa, että lähetys on siinä kunnossa kuin pitääkin. Jos näin ei ole, vastaanottaja pyytää kuljettajaa tekemään sähköiseen rahtikirjaan merkinnän. Tieto tapahtuneesta näkyy sen jälkeen lähetyksen seurannassa Kaukoputki-verkkopalvelussamme.
Korvausvaatimuksen vahingoittuneesta tuotteesta tekee meille aina se, joka maksaa rahdin. Yleisimmin korvausvaatimuksen tekijä onkin tuotteen lähettäjä. Korvausvaatimuksen voi tehdä Kaukoputki-verkkopalvelussa, tai sähköpostitse vahingot@kaukokiito.fi.
Miten korvaushakemus meillä käsitellään?
Kun korvaushakemus saapuu meille, vahinkokäsittelytiimimme ottaa sen käsittelyyn. Jos hakemus on puutteellinen, pyydämme lisätietoja. Korvauspäätökset tehdään tiekuljetussopimuslain mukaisesti. Korvaussumma maksetaan joko rikkoutuneen tuotteen nettohinnan tai tuotteen nettopainon mukaan. Lisäksi hyvitämme kuljetusmaksun vahingoittuneen tavaran osalta.
Mitä vahingoittuneelle tuotteelle tapahtuu?
Vastaanottajan pitää aina säilyttää vahingoittunut tavara, vaikka hän saisikin lähettäjältä tilalle uuden. Vahinkoselvityksen aikana vahingoittunut tavara pitää voida tarkastaa.
Miten estää kuljetusvahinkoja?
Panostamme jatkuvasti prosessiemme kehittämiseen, ja tarjoamme asiakkaillemme ohjeistusta lähetysten pakkaamiseen. Vastuumyyjäsi auttaa mielellään näissä asioissa!
Hyvä pakkaus suojaa tuotetta, helpottaa niiden käsittelyä ja vähentää kuljetusvahinkojen riskiä.
Lähetä ja varastoi
Tutustu meihin
Tietosuoja
Linkit
info@kaukokiito.fi
Yhteystiedot