Bästa kund,
under innevarande år har vi igen tagit nya utvecklingssteg i arbetet för att effektivisera och förbättra våra processer. Tack vare samspelet mellan nya teknologiska lösningar och medarbetarna på Kaukokiito var vår leveranssäkerhet i fjol den bästa genom tiderna och samma utveckling fortsätter också i år. Det arbete som vi gjort syns också i det för oss allra viktigaste: kundnöjdheten. I den kundnöjdhetsenkät som genomfördes i maj var vårt nettorekommendationsindex NPS utmärkt med +56.
Utvecklingsarbetet fortsätter också nästa år. I början av 2025 lanseras den förnyade webbtjänsten Kaukoputki, som har utvecklats av vår egen teknologienhet. Vårt beslut att utveckla it-lösningen själva inom huset gör att vårt utvecklingsarbete hela tiden är i nära kontakt med våra kunders behov i vardagen. Vi förtydligar också strategin för vår fordonspark och investerar kontinuerligt i alternativa drivkrafter för att minska logistikens miljöpåverkan. Dessutom stöder Kaukokiito BIO-tjänsten kundernas hållbarhetsmål genom att minska transporternas koldioxidutsläpp.
Kostnaderna inom logistikbranschen har ökat i år framför allt när det gäller personal- och produktionskostnaderna. Därtill medför det världsekonomiska läget alltjämt osäkerhet i framtidsbilden för den inhemska logistiken.
För att säkerställa vår serviceförmåga och möjligheterna att utveckla verksamheten också i fortsättningen höjer vi våra transport- och servicepriser med 3,9 procent från och med den 1 november 2024.
Med samarbetshälsningar,
Petri Angervuori
verkställande direktör
Suomen Kaukokiito Oy - Finlands Fjärr-Express Ab